Totaal aantal pageviews

maandag 10 november 2014

CANAL DIGITAAL

Woede is een goede reden voor een column, hoorde ik vanmorgen op de radio. Nooit gedacht dat het zo snel op mijzelf betrekking zou hebben.
Hoezo?
Het is april 2014.
De argeloze leek (ik dus), net in het bezit van een camper met een sateliet ontvanger wil ook gebruik maken van die mogelijkheid. Als je van niets weet, valt dat nog niet mee, maar uiteidelijk lukte het om bij een goede radiozaak een en ander te regelen. Hoe je het ook wendt of keert, je komt terecht bij Canal Digitaal, de enige leverancier van sateliet TV in Nederland. Omdat er thuis via de KPN gekeken wordt, is de behoefte aan een jaarabonnement niet aanwezig en gelukkig biedt Canal Digitaal de mogelijkheid tot een seizoensabonnement. Er wordt een extra HD-abonnement  voor 5 euro per maand bijgenomen voor nog mooier beeld.
Het abonnement loopt in september af, maar tot onze stomme verbazing wordt de 5 euro gewoon verdere wel afgeschreven.
Bellen dus ( 1 euro per gesprek)
Na een keuze menu kom je bij een levend persoon, je legt uit wat het probleem is en je krijgt te horen dat hij dit niet op kan lossen. Maar je wordt wel doorverbonden naar een volgende helpdeskmedewerker. Heel goed, denk je. Te snel, want ook die kan je niet helpen. Ja meneer, u heeft een seizoens-abonnenment en de HD uitbreiding is een jaarabonnement, dus u moet doorbetalen. Jouw verweer dat dit niet in de brief staat wordt afgedaan met de opmerking dat de dealer dat had moeten zeggen. Dat je 5 euro betaalt voor iets wat je niet kunt gebruiken, dringt niet door.
De bloeddruk stijgt, ondanks de pillen die je slikt, maar je wordt doorverbonden met iemand die wat zou kunnen betekenen. Zelfde verhaal, zelfde blinde muur waar je tegenaan beukt en je beeindigt het gesprek met de dreigende opmerking dat je het er niet bij laat zitten. Aan een evaluatiegesprek heb je geen behoefte.

Vroeger zou ik gedreigd hebben met de bekende advocaat Bram M. maar die mag niet meer werken en omdat het gaat om 65 euro schakel ik geen collega van hem in. Bij de ING werd ik prima geholpen toen ik belde om mijn automatische incasso op te heffen.
Het wachten is nu op de deurwaarder.
Bello is er klaar voor.

P.S.
Bij de radiozaak vonden ze het ook belachelijk. Ook zij waren ten tijde van het afsluiten niet op de hoogte van de rare regeling. 

wordt vervolgd