Totaal aantal pageviews

vrijdag 7 februari 2014

MARCEL VAN ROOSMALEN

Als ik de columns van Marcel van Roosmalen lees, denk ik vaak: "Waarom doe ik al die moeite?"
Je vind ze zo op de NRC site doorscrollen naar beneden en daar vind  alle columnisten.
Lees deze en oordeel zelf'



donderdag 6 februari 2014

WINTER

VORIG JAAR ZAG HET ZO UIT


EN LIEPEN WE ER ZO BIJ





GAAN WE DAT NOG MEEMAKEN?????

dinsdag 4 februari 2014

BREAKING NEWS

Elke avond na het radiojournaal van 6 uur kunnen we genieten van Thijs van den Brink. Thijs, bekend als de helft van Knevel en Van den Brink, afgekort voor Twitter #KVDB. (Vroeger, zeiden wij jongens tegen elkaar als ons iets niet aanstond: Dat is ook klote van de bok. Waren er ouders of andere opvoeders in de buurt dan zeiden wij: Dat is KVDB. Als ik het programma zie moet ik daar vaak aan denken, maar dit terzijde)
Die Thijs dus behandelde het bekladden van affiches van een islamitische kledingzaak in Den Haag. Blote stukjes vrouwenhuid waren overgespoten met het woord schaamte. Thijs vond dat een uiting van toenemende radicalisering van moslims, die dit waarschijnlijk gedaan hadden. De moskee er tegenover had er niets mee te maken en nam er afstand van; daar noemden ze het vandalisme.
Op gegeven moment zei onze Thijs echter: Als er voor mijn huis een bushalte zou staan met daarop een schaars geklede dame en ik moest daar elke ochtend tegenaan kijken, dan zou ik bij de gemeente klagen en verzoeken dat weg te halen!!!!!!!!!!!
Wie is hier nu aan het radicaliseren, Thijsje??????????????

FIJN DAT ER VERZEKERINGEN ZIJN

Als je naar reclames luistert of kijkt dan hoor en zie je vaak de meest wonderlijke zaken.
Zo ook nu weer. Al enige tijd gaat er een radiospotje rond met de boodschap dat het toch maar fijn is dat er verzekeringen zijn. Wat zouden we allemaal niet kunnen als er geen verzekeringen waren?
We zouden geen huis kunnen kopen.
We zouden niet kunnen autorijden.
We zouden niet meer op vakantie kunnen.
We zouden niet meer .......
De lijst is tot het oneindige uit te breiden.
Ik vraag mij af wat hier de leidende gedachte achter is geweest. Hebben de verzekeringen allemaal iets fout gedaan en is een grote 'feel good' campagne nodig? Ik kan mij geen nationaal schandaal herinneren. Het gaat ook over alle verzekeringen, het is niet één maatschappij die zegt hij (zij?) de beste is en dat je daar moet zijn om al je problemen op te lossen, nee àlle verzekeringen zijn kennelijk onmisbaar in onze samenleving.
Ik snap er niks van.
Dat er verzekeringen zijn, is vooral goed voor de verzekeringen zelf want als ik kijk naar de gebouwen waar de verzekeringen zich in bevinden, dan moet er een aardige cent verdiend worden in die branche. Gigantisch groot, overdreven mooi en van alle luxe voorzien. Dit alles wordt met geld van de verzekeringnemers, van jou en mij dus, betaald.
De zorgverzekering, ingesteld om de concurrentie positie te vergroten en dus goedkoper te worden,  is een goed voorbeeld. Er wordt stevig winst gemaakt en de premies zijn in de loop der jaren flink gestegen en het eigen (onverzekerde) risico is toegenomen. Resultaat: meer winst.
De reclame had eigenlijk als thema moeten hebben:
goed dat er VERZEKERINGSNEMERS zijn.
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat er een diepere gedachte achter deze campagne zit. Namelijk de gedachte dat het makkelijker is een beetje geld bij velen te halen dan veel geld bij weinigen.
We wachten af.
In de tussentijd komen er wellicht meer campagnes als deze.
FIJN DAT ER BAKKERS ZIJN
FIJN DAT ER FIETSENMAKERS ZIJN
FIJN DAT ER DAKBEDEKKERS ZIJN
FIJN DAT ER INSEKTENBESTRIJDERS ZIJN
FIJN DAT ER ...............