Totaal aantal pageviews

donderdag 28 februari 2013

WE ZIJN HARTSTIKKE RIJK

Vanmorgen, donderdag 28 februari 2013 09.00 uur, het grote moment is daar. Spannend, spannend, spannend.
Het CPB maakt de cijfers bekend, hoe staan 'we' er voor?
Het nieuwsbericht wordt er zelfs voor uitgesteld.
Tevergeefs.
De deskundigen achter hun laptop blijven op de F5 knop drukken (site verversen, denk ik) maar niks hoor.
Dan toch maar de radionieuwsdienst, daarin ook geen berichten over het CPB.
De spanning is nu haast ondraaglijk.
Gelukkig, de heer zij geloofd en geprezen om 6 minuten over 9 is het grote nieuws daar.
Dit jaar bedraagt het tekort 3,3% en in 2014 zal dat 3,4% zijn.
De economie zal aantrekken in 2014.
Een zucht van verlichting gaat door het vaderland.
Het is niet goed, maar het had veel erger kunnen zijn.
Dan is er ruimte voor de commentatoren, economen en andere mensen die voor deze materie doorgeleerd hebben, ook veel hoogleraren mogen hun zegje doen.
Een van hen zegt dat het goed gaat komen want WE ZIJN HARTSTIKKE RIJK IN NEDERLAND.
Ik kan het niet voor me houden en ik ren naar de Lidl, de Aldi, de C1000, de AH en ik roep zo hard ik kan:"MENSEN, MENSEN, HET KOMT GOED, WE ZIJN HARTSTIKKE RIJK!!!!!
Tot mijn verbijstering reageren de mensen niet zoals ik verwacht, ze kijken me glazig aan dus ik denk dat ze het niet snappen en ik blijf het maar herhalen:"We zijn rijk, hartstikke rijk, ik hoor het op de radio".
Op een gegeven moment voel ik een prikje in mijn nek en hoor ik een stem die zegt:"Rustig maar meneer, het komt goed". Ik sluit mijn ogen en lach gelukzalig.
Als ik mijn ogen weer open doe staat Annette naast mij en die zegt dat ik van de dokter wel naar huis mag, maar zij moet er op toezien dat ik de meegegeven pilletjes inneem en dat ik de komende dagen geen radio of TV mag horen of zien.
Ik heb het toch echt gehoord:"WE ZIJN HARTSTIKKE RIJK"

Geen opmerkingen: