Totaal aantal pageviews

maandag 4 december 2017

PISTOLEN PAULTJE II

Tot een paar dagen geleden kende ik maar één bekende Paul. Dat was de crimineel die "Pistolen Paultje" werd genoemd omdat hij in de illegale wapenhandel zat. Net als Zwarte Piet Wagendorp, maar dit terzijde. Deze PP was een soort troetelcrimineel die regelmatig in praatprogramma's opdook en daardoor als ongevaarlijk werd beschouwd. Ik heb nooit kunnen nagaan of hij dat ook was.
Maar nu ken ik ook ene Prof. Dr. Paul Cliteur door een artikeltje van The Post Online.
Voor professoren heb ik grote bewondering, die mensen hebben meer dan doorgeleerd, die denken na en wel zodanig dat als een profesoor iets beweerd, dan moet het eigenlijk wel boven alle twijfel verheven zijn.
Professoren gebruiken hun hersenen op een manier waar de meeste mensen en zeker ik, niet aan kunnen tippen.
Toch begon ik een beetje te twijfelen toen ik hem zag pleiten voor een meldpunt. Met de meldpunten die ik de laatste jaren heb meegemaakt, waren mijn ervaringen niet zo geweldig. Die waren allemaal afkomstig van een geblondeerde uit Venlo met rare ideeën.
En jawel, ook het standpunt van Prof. Dr. Paul had een raar trekje:
Meldt uitingen van kritiek op onze eigen, westerse samenleving.
De professor had daar een moeilijk (Grieks?) woord voor dat ik niet kende en daarom ook maar niet gebruik. Ik dacht wel dat wij in een samenleving leefden die staat voor de vrijheid van het woord, dus hoe kan zo'n hooggeleerde daar nu bezwaar tegen maken?
Ik dacht toen terug aan mijn cursus "Psychologie van de Koude Grond" die ik succesvol afsloot en concludeerde dat de hooggeleerde Paul zijn hersens zo vaak gebruikt had dat er slijtage was opgetreden. Wat je veel gebruikt (auto's, wasmachines, fietsen enz.) moet je onderhouden en dat is waarschijnlijk niet gebeurd. Dan blijf je denken dat alles goed gaat en dat jouw ideeën zaligmakend zijn, zo goed dat je denkt ze te moeten doorgeven aan je meest intelligente leerling Thierry B, nu ook al doctor.
Hooggeleerde Heer Prof. Dr. Paul, ga eens met een oliekannetje door de hersenpan en misschien concludeert u dan dat uw laatste artikeltje in TPO een losse flodder was.

Geen opmerkingen: