Totaal aantal pageviews

dinsdag 6 maart 2012

EEN KIND KAN ZIEN DAT HET FOUT GAAT

Vaak gebeuren er zaken waarvan ik zeg dat ik die allang zag aankomen en waarvan ik wist dat het fout zou gaan. (ik zag dat niet alleen maar velen zagen dat ook, alleen de 'machthebbers' luisterden niet).
Maar dat was altijd achteraf en dan krijg je gemakkelijk gelijk.
Nu gaat er wederom iets gebeuren waarvan ik zeker weet dat het fout zal gaan.
IN 2014 GEEN STATIEGELD MEER OP PLASTIC FLES.
Hoewel op dit moment 95% van de flessen door de consument wordt teruggebracht bij de supermarkt, schaft Joop Atsma van milieu de statiegeld regeling af. Logisch, wat goed gaat schaf je af, dat is het credo van ons regeringsploegje. Reden: bezuinigen.
Nu is het ietsje anders, de fabrikanten en supermarkten willen er van af, het inzamelen is te duur. Je maakt vervuilende rommel en vervolgens weiger je die op te ruimen en je krijgt de regering nog zover dat die je steunt. Die lui hebben een geweldig lobby-apparaat en het werkt nog ook.
De gemeenten zijn tegen want zij zien de bui al hangen, de hoeveelheid zwerfafval zal gigantisch toenemen. Op parkeerterreinen bij winkelcentra zie je wel eens lege winkelwagentjes rondzwerven, maar nooit eentje met 50 eurocent er in. We kijken wel uit.
In Denemarken zijn zelfs kleine bierblikjes voorzien van statiegeld en van kleine waterflesjes is het statiegeld hoger dan de prijs van de inhoud. Mooi land, Denemarken.
Stop dit rare plan, Joop

(Jammer dat Joop dit niet zal lezen, maar als iedereen dit doorstuurt, is er een kans)

Geen opmerkingen: