Totaal aantal pageviews

zondag 4 maart 2012

NA DE PUINHOPEN VAN PAARS DE ROTZOOI VAN RUTTE

Paul Tang schrijft een aardige column in De Groene Amsterdammer van deze week en ik leen zijn mooie zinnetje daar uit.
Tijdens de Paarse Periode ervoer ik het leven niet als onaangenaam maar professor Pim schreef een hatelijk boekje over die tijd en toen bleek dat ik het allemaal fout had gezien. Ze hadden er niets van gebakken.
Nu hebben we Rutte en een zooitje ongeregeld die het land besturen en ervaar ik steeds meer dat deze groep aanstuurt op verengende samenleving waar het ieder voor zich is en het woord solidariteit een vies woord lijkt te worden. Voor het eerst merk ik ook daadwerkelijk dat "het aanzien van ons land" waar zo vaak met geschermd werd, inderdaad sterk begint te verminderen. Als tien ambassadeurs in een brief aan de regering klagen dat er wat aan de hand is in onze 'open' samenleving, dan kun je dit niet weglachen.
De Rotzooi van Rutte lijkt een feit.
En nu maar hopen op een professor die over een aantal jaren zegt dat ik volkomen verkeerd had.

Geen opmerkingen: