Totaal aantal pageviews

vrijdag 16 november 2012

DOM DOMMER KATHOLIEK

Af en toe denk je wel eens dat wat je leest echt niet waar kan zijn, maar tot je grote verbijstering blijkt het dan wel waar te zijn.
Het volgende speelt zich af in Ierland, een land dat behoort tot de EEG.
Een vrouw van 31 jaar was 17 weken zwanger en krijgt dan last van ernstige buikkrampen. Bij nader onderzoek in het ziekenhuis blijkt dat zij een een miskraam zal krijgen. Zij vraagt om een abortus maar die wordt geweigerd en zij moet wachten tot de foetus sterft. De vrouw zelf overlijdt tengevolge daarvan aan bloedvergiftiging.
Reden van de artsen om de abortus te weigeren:
"WIJ ZIJN EEN KATHOLIEK LAND"
Hier staat mijn verstand stil, hoe bestaat het dat hoogopgeleide mensen zoals artsen een zo stompzinnige opmerking kunnen en durven maken.
Het schijnt iets te maken te hebben met de bescherming van het ongeboren leven. Ik heb met mijn beperkt denkvermogen nooit kunnen begrijpen waarom je wel het ongeboren leven moet beschermen maar niet het geboren leven. Ik heb namelijk nog tal van beelden voor mij van priesters die hele legers hun zegen geven, priesters die tanks zegenen, enz. enz.. Dat was toch niet bedoeld om met oud-en- nieuw mooie knallen te produceren?
Om de een de andere reden mag je volgensde katholieken dus geboren leven doden, als je er maar de juiste smoes bij verzint.
Maar als je gedacht had dat deze achterlijke ideeën alleen in het katholieke en achterlijke Ierland voorkomen, dan moet ik je teleurstellen. De hoofdredactrice van het Katholiek Dagblad weet dezelfde achterlijke gedachten regelmatig op de Nederlandse publieke omroep te spuien.
In een variant op een uitspraak van Joop Visser wil  ik zeggen:
NIET ALLE KATHOLIEKEN ZIJN ACHTERLIJK, DAT IS STEMMINGMAKERIJ!

Geen opmerkingen: