Totaal aantal pageviews

woensdag 4 september 2013

SPOORLOPER

Als je 's zomers wat vaker van huis bent en rust en ruimte zoekt, dan zie je minder TV wat absoluut geen gemis is en komt het nieuws via de radio met daarbij uiteraard de reclame. Mijn radio's hebben geen afstandsbediening dus de reclameboodschappen komen luid en duidelijk door. Wonderlijke en verrassende zaken hoor je dan. Bijvoorbeeld dit.
PRO-rail of de NS, daar wil ik vanaf zijn, zendt de volgende boodschap cq. waarschuwing uit:
Een spoorloper (dat is iemand die langs de rails loopt) veroorzaakt alle ellende die er in de wereld te bedenken is. Hij laat de machinist schrikken, die remt af, zijn trein komt te laat, 19 treinen lopen vertraging op, 843 mensen missen hun aansluiting en missen daardoor belangrijke zaken zoals ontmoetingen met dierbaren, missen examens waardoor hun toekomst geruïneerd wordt, missen sollicitatiegesprekken waardoor er zeker 1961 mensen werkloos worden en nog veel en veel meer ellende plaatsvindt. En dat allemaal omdat JIJ langs de rails hebt gelopen.
Niet meer doen hoor!!!!
Wat mij enorm verbaast is de enorme exactheid van de opgesomde feiten. Ik ben natuurlijk maar een eenvoudig mens maar er zullen ongetwijfeld knappe koppen zijn die dit allemaal precies kunnen uitrekenen. Iemand die zulke maatschappelijke chaos veroorzaakt zou de hoogst mogelijke straf moeten krijgen, toch? Aanpakken, wat zeg ik? Keihard aanpakken.
Maar met angst en beven zie ik de toekomst tegemoet voor medewerkers van de NS die verantwoordelijk zijn voor de dienstregelingen.
De herfst komt er aan, al is er op dit moment niets wat daar op wijst maar geloof mij, na de zomer komt de herfst en nog erger, de winter volgt daar ook nog op en we weten allemaal wat dat betekent.
Vertragingen, vertragingen en vertragingen door blaadjes, sneeuw en ijs.
Wat zullen die allemaal wel niet voor maatschappelijke impact hebben als een beetje afremmen voor een spoorloper al het bovenstaande veroorzaakt en in het verleden natuurlijk al veroorzaakt heeft.
Eindelijk begrijp ik waar die hoge werkloosheidscijfers vandaan komen.