Totaal aantal pageviews

woensdag 22 april 2015

MAFFIAMAATJE

Als amateur columnist ga je wel eens de mist in. Gisteren zei ik dat je Bram M. geen maffiamaatje mocht noemen. Dat was een foutje. Jort Kelder, een zeer rechts baasje met ongetwijfeld ook veel vrindjes, werd vrijgesproken door de rechter en mocht de door hem gehanteerde uitdrukking gebruiken. Wat voor Jort geldt, geldt voor Jan.
Toch durf ik het niet goed aan het m-woord tegen Bram M. te gebruiken. Ongetwijfeld leest hij deze column zoals hij alles leest wat over hem geschreven wordt en bij een onvertogen woord worden natuurlijk een paar van die maten van hem op mij afgestuurd.
Daarom heb ik vast maatregelen genomen, ben naar de sportschool gegaan en heb daar snel vrienden gemaakt, die ik even wil laten zien.


Dit zijn er slechts vier van de hele groep, maar de rest vindt mij ook aardig. Het geeft wel een goed gevoel als je ineens een stel nieuwe vrienden hebt, andere mensen doen ook plotseling veel beleefder tegen je als je met deze jongens aan het wandelen bent.
Vanaf nu ga ik Brammetje M. met een gerust hart volgen en bekritiseren maar wat ik tot nu toe van hem gezien heb, vond ik erg geruststellend. Het wordt niks met onze Bram, hij is geen politicus. Het partijprogramma werd tijdens de uitzending van Pauw ter plekke bedacht. Het is een partij van "Met z'n allen voor ons eigen" en die hebben we al jaren geleden gehad en er hartelijk om gelachen.