Totaal aantal pageviews

donderdag 29 december 2011

NIEUW PASPOORT

HET IS NOG ERGER DAN IK DACHT.
In het radioprogramma Standpunt.NL, waarin de mening van een deel van 'de' Nederlander te horen is, werd gesproken over het nieuwe paspoort voor toekomstige Nederlanders. Een verontrustend hoog percentage deelnemers vindt dat dit moet worden ingevoerd. Dit ondanks het feit dat je, voor dat je na inburgering een paspoort krijgt, 5 jaar lang een blanco strafblad moet hebben. Pas dan kom je in aanmerking. Veel zogenaamde 'echte' Nederlanders zouden op basis van dit gegeven helemaal geen paspoort kunnen krijgen.
Ook het feit dat volgens Europees recht dit een onhaalbaar zaak is, bracht de 'echte' Nederlander niet aan het twijfelen. Het zijn buitenlanders dùs potentiële criminelen, niet zeuren verder.
Ik wist dat de Idioot uit Venlo veel invloed had, maar dat er ook bij mensen die ik voor fatsoenlijk hield zelfs maar de gedachte is opgekomen om zo'n wetsvoorstel te overwegen, vind ik zeer verontrustend.
Ik kan mij een andere gek herinneren, die ook democratisch aan de macht gekomen is. Maar dat mag je binnenkort misschien  niet meer zeggen. Nu word je om die gedachte als niet langer serieus te nemen beschouwd.

Geen opmerkingen: