We hadden een leuke autovakantie door Rusland in onze gedachten, maar toen verscheen er een filmpje op de website van de NRC en daardoor veranderden onze gedachten. Lekker op ons eigen terrasje achter het huis lijkt een betere optie.
Maar oordeel zelf.
VERKEER IN RUSLAND
Totaal aantal pageviews
zaterdag 16 februari 2013
vrijdag 15 februari 2013
EVERYBODY KNOWS
Everybody knows
Heel aardige song van Leonard Cohen die hij schreef samen met Sharon Robinson.
De tekst kun je lezen onder het filmpje.
Lang geleden geschreven, nog steeds actueel.
(Mocht je, net als ik, enthousiast worden door dit lied, alles van Leonard Cohen is te vinden op YOU TUBE, wel even door 11 seconden reclame heen bijten.)
Heel aardige song van Leonard Cohen die hij schreef samen met Sharon Robinson.
De tekst kun je lezen onder het filmpje.
Lang geleden geschreven, nog steeds actueel.
(Mocht je, net als ik, enthousiast worden door dit lied, alles van Leonard Cohen is te vinden op YOU TUBE, wel even door 11 seconden reclame heen bijten.)
donderdag 14 februari 2013
woensdag 13 februari 2013
KAMPEREN OP RIJKSKOSTEN
Hoewel er veel ruimte is, staan de tentjes mooi bij elkaar. In elk 'tentje' liggen twee soldaatjes want de tent wordt samengesteld uit twee regencapes. Knus en warm en bij het ontbijt alle ruimte buiten.
Let op het formaat van de tentjes, hierboven lijkt het heel wat maar hieronder zie je de werkelijke grootte.
Maar ja, dit was in 1968 en die mannetjes genieten nu van hun welverdiende rust terwijl er aan hun inkomen wordt geknabbeld.
Let op het formaat van de tentjes, hierboven lijkt het heel wat maar hieronder zie je de werkelijke grootte.
Maar ja, dit was in 1968 en die mannetjes genieten nu van hun welverdiende rust terwijl er aan hun inkomen wordt geknabbeld.
maandag 11 februari 2013
MAARTEN VAN ROOZENDAAL
En dan lach ik
En dan grijp ik je hand
We bedrijven de liefde
Of we doen alsof
Ach we zijn doden, m’n liefste
Doden met verlof
GOD BEWAAR ME!!!
Ik zal toch geen PVV-er zijn geworden omdat zij nu een idee lanceren waar ik twintig jaar geleden al voor pleitte om dat in te voeren.
Veel scholen hebben last van leerlingen die zich niet weten aan te passen aan de regels van de school, of die dat niet willen.
Aan die leerlingen wordt zeer veel aandacht, tijd en moeite besteed. Op vergaderingen over leerlingen komen zij steevast aan bod en slurpen een groot deel van de beschikbare tijd op. Er wordt een behandelplan opgesteld, ouders worden benaderd door de mentor, er komen vervolggesprekken enz. enz.
Dat is allemaal niet erg want een school is er voor om jonge mensen klaar te maken voor de samenleving en in die samenleving bevat ook wat minder aangepaste figuren. Uit eigen ervaring weet ik dat zo'n 10% van de schoolbevolking min of meer problematisch is maar dat aan die groep 90% van de beschikbare hulpverlening besteed wordt. Heel vaak gaat dat goed maar er blijft een deel over wat door een "gewone" school niet meer te behandelen is en die moet je als school kunnen verwijderen. Vaak hebben scholen een onderlinge afspraak om elkaars probleem gevallen over te nemen omdat een leerling soms een nieuwe kans verdient in een andere omgeving. Allemaal prima, maar er zijn grenzen en als die bereikt zijn, moet een moeilijke leerling verwijderd kunnen worden. Over de vraag wat een moeilijke leerling is, hoeven we niet lang na te denken. Als de school een leerling niet meer aankan, moet die leerling weg, de school maakt dat dus uit. Net als bij het betaald voetbal, als ploeg en trainer niet functioneren, gaat de trainer weg. Groep blijft, individu weg.
Op deze manier krijgt de school meer tijd en ruimte voor de reguliere leerling. Het is belangrijk om slecht functionerende leerlingen op een hoger niveau te brengen maar het is minstens zo belangrijk om goed functionerende leerlingen op een beter niveau te brengen en daar krijgen ze de tijd voor als de niet functionerende leerling elders geholpen wordt. Daar hebben de gemeenten een afdeling leerplicht voor om dat te regelen.
Veel scholen hebben last van leerlingen die zich niet weten aan te passen aan de regels van de school, of die dat niet willen.
Aan die leerlingen wordt zeer veel aandacht, tijd en moeite besteed. Op vergaderingen over leerlingen komen zij steevast aan bod en slurpen een groot deel van de beschikbare tijd op. Er wordt een behandelplan opgesteld, ouders worden benaderd door de mentor, er komen vervolggesprekken enz. enz.
Dat is allemaal niet erg want een school is er voor om jonge mensen klaar te maken voor de samenleving en in die samenleving bevat ook wat minder aangepaste figuren. Uit eigen ervaring weet ik dat zo'n 10% van de schoolbevolking min of meer problematisch is maar dat aan die groep 90% van de beschikbare hulpverlening besteed wordt. Heel vaak gaat dat goed maar er blijft een deel over wat door een "gewone" school niet meer te behandelen is en die moet je als school kunnen verwijderen. Vaak hebben scholen een onderlinge afspraak om elkaars probleem gevallen over te nemen omdat een leerling soms een nieuwe kans verdient in een andere omgeving. Allemaal prima, maar er zijn grenzen en als die bereikt zijn, moet een moeilijke leerling verwijderd kunnen worden. Over de vraag wat een moeilijke leerling is, hoeven we niet lang na te denken. Als de school een leerling niet meer aankan, moet die leerling weg, de school maakt dat dus uit. Net als bij het betaald voetbal, als ploeg en trainer niet functioneren, gaat de trainer weg. Groep blijft, individu weg.
Op deze manier krijgt de school meer tijd en ruimte voor de reguliere leerling. Het is belangrijk om slecht functionerende leerlingen op een hoger niveau te brengen maar het is minstens zo belangrijk om goed functionerende leerlingen op een beter niveau te brengen en daar krijgen ze de tijd voor als de niet functionerende leerling elders geholpen wordt. Daar hebben de gemeenten een afdeling leerplicht voor om dat te regelen.
Abonneren op:
Posts (Atom)