Goed nieuws, de postzegel wordt duurder.
Waarom goed nieuws?
Een vorige keer dat de postzegel duurder werd, ging de service omhoog.
De post werd voor de verhoging 2X bezorgd per dag, daarna nog maar 1X.
Het goede nieuws was dus dat de bode minder hoefde te lopen.
Ook kon je voor de verhoging je brief tot 10 uur 's avonds op de rode bus doen.
Daarna kon je nog maar tot 6 uur je briefje posten.
Het goede nieuws was dat je niet meer 's avonds over straat ging.
De afgelopen periode zijn de rode bussen voor een groot deel verdwenen en vervangen door veel minder oranje exemplaren. Je loopt dus minder, maar wel verder, goed voor de conditie.
Vraag het elke reclame deskundige, oranje is een kleur die in dat vak bekend staat als symbool voor het ordinaire, het gewone, het simpele.
Een bedrijf dat zichzelf een beetje niveau toedicht zal er voor waken de kleur oranje te gebruiken.
PostNL, dat dit jaar flink winst maakt, gebruikt die kleur dus wel, de conclusie is duidelijk.
Het is platte diefstal.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten