Totaal aantal pageviews

zondag 7 september 2014

LEUKE BERICHTEN

Vorige week hoorde ik op de radio iemand beweren dat de  14%-regeling voor lease-rijders (een belasting voordeel voor milieuvriendelijke rijden) 0,0 effect had gehad op de CO2 uitstoot. Simpeler gezegd: het heeft geen moer geholpen. En de regeling wordt dus terug gedraaid.
Maar die maatregel heeft de schatkist (dat is de portemonnee van u en mij) wel 5 miljard eurootjes gekost.
Ik hoorde ook dat het kabinet van plan is bepaalde belasting maatregelen te treffen die met name de 65+-ers zullen  raken.
In verband daarmee hoorde ik de heer Samson zeggen dat de bejaarden het in Nederland nog niet zo slecht hebben en dat die wel wat zouden kunnen missen. (Zou het de bedoeling zijn dat gepensioneerden het dus slecht moeten hebben dan wel krijgen?)
Er waren wel bejaarden met een pensioen van 200.000 euro. Ik ben mijn kennissenkring nagegaan maar daar trof ik niemand aan die een dergelijk pensioen had, maar dat zegt naturlijk niets. De heer Staal een ex directeur van een woningbouwvereniging kreeg bijna 3 miljoen euro om zijn PENSIOENGAT te dichten.
Zoiets had Gerrit Kouwenaar, de onlangs overleden dichter, bij zijn leven natuurlijk nooit kunnen dichten.