Totaal aantal pageviews

donderdag 26 april 2012

ERKEN DE GEMAAKTE FOUTEN

Donderdag 26 april.
Deze morgen doet de heer Willem Aantjes in Trouw een oproep aan zijn partij om te erkennen dat zij fouten gemaakt hebben. Zeer veel verdienstelijke partijleden werden afgeserveerd omdat zij tegen de samenwerking met de PVV waren in 2010 en dat toen en later duidelijk kenbaar maakten. De bekendste waren Klink en Hirsch Ballin, maar ook in andere gevallen zijn tegenstanders tegengewerkt of niet benoemd.
Ik onderschrijf dit verhaal volledig maar ik vind bovendien dat het CDA en ook de VVD, verder moeten gaan en ruiterlijk erkennen dat zij grove inschattingsfouten hebben gemaakt die ons land veel schade hebben berokkend. Het is teveel eer voor de nepblonde boy om alles wat er fout is gegaan aan hem toe te schrijven. Het zal alleen niet gaan gebeuren vrees ik. Men is nu druk bezig om rare wetjes terug te draaien en af te rekenen met Geertje.
Een schaamlap, meer is dat niet.
Een ander opmerkelijke column was er vanmorgen op Radio 1. De door mij gewaardeerde Henk Spaan ging in de fout. Hij ergerde zich nu al aan Samson om uitspraken als aandacht voor de zwakkeren, sterke schouders enz., de bekende PvdA thema's waar mijns inziens niets mis mee is. Ook mag iemand zich daar gerust aan ergeren. Maar onze Henk ergerde zich vooral omdat ze uit de opengesperde mond en tussen de dikke lippen van Diederik vandaan kwamen.
Ik weet niet in hoeverre de dikte van de lippen bepalend is voor de woorden die er tussendoor komen. Ik weet wel dat er een regiem is geweest dat schedels ging meten om te kijken of de bijbehorende mens wel of niet deugde. 
Een uitglijder Henk.

Geen opmerkingen: