Totaal aantal pageviews

donderdag 1 december 2011

FATSOEN uit verdachte hoek

De PVV, jazeker het staat er echt, de PVV pleit voor meer respect tegenover de leraar en wil dat bereiken door gedwongen U te laten zeggen door de leerlingen. Om dit te kunnen begrijpen ben ik echt te laag opgeleid. Ik herinner mij vele weinig verheffende scènes van de voorman van dit clubje in de Tweede Kamer.
Ook herinner ik mij een leerkracht die een klas voor de eerste keer binnenkomt en zegt: "Ik ben meneer …. en ik maak uit hoe het hier toe gaat" en uiteraard wenste hij met u te worden aangesproken. Binnen twee weken was zijn carrière op onze school voorbij.
Onderwijs komt tot bloei door wederzijdse waardering en niet met afgedwongen regeltjes van één kant.
Het maakt niets uit hoe je je laat aanspreken, wie geen respect verdient, krijgt geen respect, hoe je hem ook aanspreekt en leerlingen voelen feilloos aan hoe jij over ze denkt en wat je wilt.

Geen opmerkingen: