Totaal aantal pageviews

vrijdag 22 februari 2013

BUURTHUIS EN BEJAARDENHUIS

Wat hebben deze twee woorden gemeen?
Beide beginnen met de letter B en dat is de tweede letter van het alfabet en nu is mijn grote vrees dat "ze" (in dit geval de regeringspartijen VVD en PVDA) een alfabetische lijst met af te schaffen zaken hebben gemaakt en dat "ze" nu bij de letter B zijn.
Wonderlijk.
Een van de twee, de VVD, is voor keihard bezuinigen maar die ander partij, waar ik bij de laatste verkiezingen mijn vertrouwen in stelde, is toch ook sterk voor preventie. Nu zullen jongeren die de buurthuizen bezoeken hun heil elders moeten zoeken. 3 X raden waar. Nu kunnen bejaarden die vooral veel moeten bewegen hun mat voor het koersballen ergens op een brede stoep uitrollen en plaatsnemen op sinaasappelkistjes en koffie uit de thermoskan drinken. Als er dan toch 800 bejaardenhuizen gesloten moeten worden, zou een humaan regiem dat in de zomer doen zodat de oudjes een beetje geleidelijk kunnen wennen aan de omstandigheden. Ik vrees echter dat de deuren hartje winter worden opgezet dan heeft dat een veel sterker effect op de begroting.
Nee, nee, nee zo zal dat niet gaan, hoe ik de lezer denken, wij leven in een humaan land waar we respect hebben voor de oudere mens.
Daar is alleen zo verdomd weinig van te merken!

Geen opmerkingen: